chronozom

XXI | pedant, obchodník s kryptomenami a exvolič Kočnerovej strany SaS

chronozom
ako zachrániť planétu Zdroj: chlap.sme.sk
 
mj
mj | 4.5.2023 08:58

alebo tam doraz ak ti elektroauta neustale v meste kazia vzduch :)


Perún
Perún | 4.5.2023 08:59

To ale nie je problem Tesly, ci pripadne inych EV. Problem je v sposobe vyroby elektriny. Tu v Norsku, kde je 90% elektrickej energie vyrabanych z vody, nikto nevyvesuje taketo pripecene obrazky. Zbytocne sa navazate do EV, navazajte sa do statov, ze zatvaraju atomove elektrarne a nepracuju na rozsireni vyroby zelenej energie.


Nepochopitelne
Nepochopitelne | 4.5.2023 09:10

Ach ludia, to su tie klasicke blbosti co hovoria o Elektromobiloch. Avsak paci sa mi, ze ludia to vidia ako “Teslu” nie elektromobil, ze neriesia Skoda Eniaq, VW ID atd


leader
leader | 4.5.2023 09:16

vyfuk na tesle je ako kanalizacia. Mozes srat doma na podlahu alebo do WC a hovno sa odplavi kanalom prec a pritom este prejde cistickou. Neviem co si vybrat.


XXI
XXI | 4.5.2023 09:44

až na to, že dvakrát ťahšie EV (keďže niekto je zaláskovaný na Teslu) potrebuje viac energie ktorá sa vyrába v parných strojoch s polovičnou účinnosťou.


bezmenny
bezmenny | 4.5.2023 10:06

XXI ty si fakt dement ktoremu nema cenu nic vysvetlovat. No a co ze je nieco 2x tazsie. Tam nie je ziadna kauzalna suvislost. Aspon ze chapes, ze konvencne spalovacie elektrarne su vlastne parny stroj. Dokonca si predstav ze aj jadrova elektraren je vlastne parny stroj. No a jazdia nam tu stale vlaky splajuce uhlie, za ktorymi ide kudol dymu? Aj prve auta boli parnym strojom, az kym niekomu nepopalili zadok... Cize lepsie je mat pod kontrolou velke elektrarne, kde su kontroly, filtre, bezpecnost atd. a k tomu mix zelenych energii... tvoje kydy su tak sproste ze ani sam tomu nemozes verit - a tie argumenty, ze dnesne EV jazdia vlastne na uhlie alebo deaslove agregaty... hahahaha... no dovol nech sa zasmejem. Scasti jazdia, je to medzi stav kym sa postupne poprechadza na zelene zdroje. A ano, vzdy sa najdu blbci co to nebudu chapat a aj taky spekulanti ako v spanielsku, co v noci svietili na solarne panely aby dostali dotovane ceny za vykum nimi vyprodukovanej solarnej elektriny - ale tvrdit na zaklade tohto ze EV su nieco zle, oproti konvencnym autam, je totalne nepochopenie situacie... pred tym nez bolo vynajdene auto na spalovaci motor, by si asi tvrdit ze to treba zakazat, lebo ved mame konske zaprahy a zeleznicu na uhlie, a ze preco by ludia mali cestovat na hrmotajuce hlucne auta, ked kone su mile zvieratka aj ked ulice su zadrbane od ich sraciek...


mj
mj | 4.5.2023 10:53

XXI akurat ze to je tvoja typicka hovadina :D. Aka je ucinnost spalovacieho motora a aka elektromotora ? Bude to dost sokantne pre teba, ked sa dozvies, ze aj ked bude elektromobil napajany cisto s "neekologickej" elektriny, bude mat jeho prevadzka stale mensiu co2 stopu ako auta so spalovacim motorom ?

PS: kontrolna otazocka pre spravny vysledok, ake je ucinnost turbiny v elektrani ?


Daniel
Daniel | 4.5.2023 10:54

| 4.5.2023 10:06 -> Si sa zblaznil? Tolko slov o technike hovorit konzerve, ako je 21-tka? Po par vetach mu vybuchne hlava. On dokaze len trolovat a omielat demagogiu. Sleduj. Hned pride dalsia. 3 2 1 . . .


XXI
XXI | 4.5.2023 11:09

mj, tak rátaj

EV: účinnosť kotla x účinnosť turbíny x účinnosť(straty) prenosovej sústavy x účinnosť(straty) nabíjania x účinnosť(straty) vnútorným odporom batérii x účinnosť(straty) riadenia motora x účinnosť(straty) el. motora


adim
adim | 4.5.2023 11:15

21: Ale my nemôžeme za tvoj dojebaný život, za to si môžeš iba sám.


miiicho
miiicho | 4.5.2023 13:06

Vies ty aku maju moderne turbiny ucinnost? Urcite lepsiu ako tvoj rozpadnuty TDi... A o filtracii splodin ani nehovoriac - to co ide z tych kominov je viac-menej para a "toxicky" co2


XXI
XXI | 4.5.2023 13:09

No daj, miško, akú majú moderné turbíny účinnosť.


mack
mack | 4.5.2023 13:22

Autor týchto kvalitných príspevkov porovnáva jablká s hruškami. Emisie prevádzky dieslového auta porovnáva s výrobou elektriny. Mal by však porovnávať prevádzku takéhoto auta s prevádzkou elektrického auta. A potom porovnávať výrobu nafty, ťažbu ropy, spracovanie ropy s výrobou elektriny. Potom by to porovnanie bolo korektné.


XXI
XXI | 4.5.2023 13:27

Tak ma pouč, aký je rozdiel v prevádzke benzínového auta, a toho poháňaného parným strojom na hnedé uhlie.


mack
mack | 4.5.2023 13:42

Idiotom neodpovedám.


XXI
XXI | 4.5.2023 13:46

Práve si premárnil, mačko, príležitosť zachrániť našu ťažko skúšanú zemeplacku.


mj
mj | 4.5.2023 14:08

XXI ok, tak ja ti pomozem :) podla EPA v roku 2020 v USA na 1kWh vyrobenej energie pripadaju emisie 0.371 kg CO2. Efektivita elektrickeho auta od zasuvky na cestu je 77 percent. Priemerna spotreba elektrickeho auta je momentalne okolo 17kWh/100km. Cize ak potrebujeme 0,17kWh na km a potrebujeme 0,22kWh na nabitie, co predstavuje emisie 82g/km. Moj Leon 1,4TSI ma v technicaku 109g/km a vsetci vieme, ze v realite to bude viac :)


Nepochopitelne
Nepochopitelne | 4.5.2023 14:10

@XXI tazsie? Ked som mal Teslu Model 3 tak ta mala vahu 1686 kg, co je slusne na EV a aj na bezne auto.


XXI
XXI | 4.5.2023 14:11

Všetci vieme, že v realite bude viac ako tých 82g/km.


mj
mj | 4.5.2023 14:26

XXI aj keby to tak bolo (co nie je, pretoze je to udaj z realnych testov a nie paierovy ako moje auto) tak je to menej ako realny udaj mojeho auta, co je 5,5l/100km x 2,3kg/l co2 cize 126g/km...


mj
mj | 4.5.2023 14:28

Nepochopitelne akurat si si pomylil poradie cisel, lebo oficialne je to 1844kg :D


leader
leader | 4.5.2023 15:08

mj, dobre si mu nalozil :o)


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader