To ale nie je problem Tesly, ci pripadne inych EV. Problem je v sposobe vyroby elektriny. Tu v Norsku, kde je 90% elektrickej energie vyrabanych z vody, nikto nevyvesuje taketo pripecene obrazky. Zbytocne sa navazate do EV, navazajte sa do statov, ze zatvaraju atomove elektrarne a nepracuju na rozsireni vyroby zelenej energie.
Ach ludia, to su tie klasicke blbosti co hovoria o Elektromobiloch. Avsak paci sa mi, ze ludia to vidia ako “Teslu” nie elektromobil, ze neriesia Skoda Eniaq, VW ID atd
vyfuk na tesle je ako kanalizacia. Mozes srat doma na podlahu alebo do WC a hovno sa odplavi kanalom prec a pritom este prejde cistickou. Neviem co si vybrat.
až na to, že dvakrát ťahšie EV (keďže niekto je zaláskovaný na Teslu) potrebuje viac energie ktorá sa vyrába v parných strojoch s polovičnou účinnosťou.
XXI ty si fakt dement ktoremu nema cenu nic vysvetlovat. No a co ze je nieco 2x tazsie. Tam nie je ziadna kauzalna suvislost. Aspon ze chapes, ze konvencne spalovacie elektrarne su vlastne parny stroj. Dokonca si predstav ze aj jadrova elektraren je vlastne parny stroj. No a jazdia nam tu stale vlaky splajuce uhlie, za ktorymi ide kudol dymu? Aj prve auta boli parnym strojom, az kym niekomu nepopalili zadok... Cize lepsie je mat pod kontrolou velke elektrarne, kde su kontroly, filtre, bezpecnost atd. a k tomu mix zelenych energii... tvoje kydy su tak sproste ze ani sam tomu nemozes verit - a tie argumenty, ze dnesne EV jazdia vlastne na uhlie alebo deaslove agregaty... hahahaha... no dovol nech sa zasmejem. Scasti jazdia, je to medzi stav kym sa postupne poprechadza na zelene zdroje. A ano, vzdy sa najdu blbci co to nebudu chapat a aj taky spekulanti ako v spanielsku, co v noci svietili na solarne panely aby dostali dotovane ceny za vykum nimi vyprodukovanej solarnej elektriny - ale tvrdit na zaklade tohto ze EV su nieco zle, oproti konvencnym autam, je totalne nepochopenie situacie... pred tym nez bolo vynajdene auto na spalovaci motor, by si asi tvrdit ze to treba zakazat, lebo ved mame konske zaprahy a zeleznicu na uhlie, a ze preco by ludia mali cestovat na hrmotajuce hlucne auta, ked kone su mile zvieratka aj ked ulice su zadrbane od ich sraciek...
XXI akurat ze to je tvoja typicka hovadina :D. Aka je ucinnost spalovacieho motora a aka elektromotora ? Bude to dost sokantne pre teba, ked sa dozvies, ze aj ked bude elektromobil napajany cisto s "neekologickej" elektriny, bude mat jeho prevadzka stale mensiu co2 stopu ako auta so spalovacim motorom ?
PS: kontrolna otazocka pre spravny vysledok, ake je ucinnost turbiny v elektrani ?
| 4.5.2023 10:06 -> Si sa zblaznil? Tolko slov o technike hovorit konzerve, ako je 21-tka? Po par vetach mu vybuchne hlava. On dokaze len trolovat a omielat demagogiu. Sleduj. Hned pride dalsia. 3 2 1 . . .
EV: účinnosť kotla x účinnosť turbíny x účinnosť(straty) prenosovej sústavy x účinnosť(straty) nabíjania x účinnosť(straty) vnútorným odporom batérii x účinnosť(straty) riadenia motora x účinnosť(straty) el. motora
Vies ty aku maju moderne turbiny ucinnost? Urcite lepsiu ako tvoj rozpadnuty TDi... A o filtracii splodin ani nehovoriac - to co ide z tych kominov je viac-menej para a "toxicky" co2
Autor týchto kvalitných príspevkov porovnáva jablká s hruškami. Emisie prevádzky dieslového auta porovnáva s výrobou elektriny. Mal by však porovnávať prevádzku takéhoto auta s prevádzkou elektrického auta. A potom porovnávať výrobu nafty, ťažbu ropy, spracovanie ropy s výrobou elektriny. Potom by to porovnanie bolo korektné.
XXI ok, tak ja ti pomozem :) podla EPA v roku 2020 v USA na 1kWh vyrobenej energie pripadaju emisie 0.371 kg CO2. Efektivita elektrickeho auta od zasuvky na cestu je 77 percent. Priemerna spotreba elektrickeho auta je momentalne okolo 17kWh/100km. Cize ak potrebujeme 0,17kWh na km a potrebujeme 0,22kWh na nabitie, co predstavuje emisie 82g/km. Moj Leon 1,4TSI ma v technicaku 109g/km a vsetci vieme, ze v realite to bude viac :)
XXI aj keby to tak bolo (co nie je, pretoze je to udaj z realnych testov a nie paierovy ako moje auto) tak je to menej ako realny udaj mojeho auta, co je 5,5l/100km x 2,3kg/l co2 cize 126g/km...
alebo tam doraz ak ti elektroauta neustale v meste kazia vzduch :)
To ale nie je problem Tesly, ci pripadne inych EV. Problem je v sposobe vyroby elektriny. Tu v Norsku, kde je 90% elektrickej energie vyrabanych z vody, nikto nevyvesuje taketo pripecene obrazky. Zbytocne sa navazate do EV, navazajte sa do statov, ze zatvaraju atomove elektrarne a nepracuju na rozsireni vyroby zelenej energie.
Ach ludia, to su tie klasicke blbosti co hovoria o Elektromobiloch. Avsak paci sa mi, ze ludia to vidia ako “Teslu” nie elektromobil, ze neriesia Skoda Eniaq, VW ID atd
vyfuk na tesle je ako kanalizacia. Mozes srat doma na podlahu alebo do WC a hovno sa odplavi kanalom prec a pritom este prejde cistickou. Neviem co si vybrat.
až na to, že dvakrát ťahšie EV (keďže niekto je zaláskovaný na Teslu) potrebuje viac energie ktorá sa vyrába v parných strojoch s polovičnou účinnosťou.
XXI ty si fakt dement ktoremu nema cenu nic vysvetlovat. No a co ze je nieco 2x tazsie. Tam nie je ziadna kauzalna suvislost. Aspon ze chapes, ze konvencne spalovacie elektrarne su vlastne parny stroj. Dokonca si predstav ze aj jadrova elektraren je vlastne parny stroj. No a jazdia nam tu stale vlaky splajuce uhlie, za ktorymi ide kudol dymu? Aj prve auta boli parnym strojom, az kym niekomu nepopalili zadok... Cize lepsie je mat pod kontrolou velke elektrarne, kde su kontroly, filtre, bezpecnost atd. a k tomu mix zelenych energii... tvoje kydy su tak sproste ze ani sam tomu nemozes verit - a tie argumenty, ze dnesne EV jazdia vlastne na uhlie alebo deaslove agregaty... hahahaha... no dovol nech sa zasmejem. Scasti jazdia, je to medzi stav kym sa postupne poprechadza na zelene zdroje. A ano, vzdy sa najdu blbci co to nebudu chapat a aj taky spekulanti ako v spanielsku, co v noci svietili na solarne panely aby dostali dotovane ceny za vykum nimi vyprodukovanej solarnej elektriny - ale tvrdit na zaklade tohto ze EV su nieco zle, oproti konvencnym autam, je totalne nepochopenie situacie... pred tym nez bolo vynajdene auto na spalovaci motor, by si asi tvrdit ze to treba zakazat, lebo ved mame konske zaprahy a zeleznicu na uhlie, a ze preco by ludia mali cestovat na hrmotajuce hlucne auta, ked kone su mile zvieratka aj ked ulice su zadrbane od ich sraciek...
XXI akurat ze to je tvoja typicka hovadina :D. Aka je ucinnost spalovacieho motora a aka elektromotora ? Bude to dost sokantne pre teba, ked sa dozvies, ze aj ked bude elektromobil napajany cisto s "neekologickej" elektriny, bude mat jeho prevadzka stale mensiu co2 stopu ako auta so spalovacim motorom ?
PS: kontrolna otazocka pre spravny vysledok, ake je ucinnost turbiny v elektrani ?
| 4.5.2023 10:06 -> Si sa zblaznil? Tolko slov o technike hovorit konzerve, ako je 21-tka? Po par vetach mu vybuchne hlava. On dokaze len trolovat a omielat demagogiu. Sleduj. Hned pride dalsia. 3 2 1 . . .
mj, tak rátaj
EV: účinnosť kotla x účinnosť turbíny x účinnosť(straty) prenosovej sústavy x účinnosť(straty) nabíjania x účinnosť(straty) vnútorným odporom batérii x účinnosť(straty) riadenia motora x účinnosť(straty) el. motora
21: Ale my nemôžeme za tvoj dojebaný život, za to si môžeš iba sám.
Vies ty aku maju moderne turbiny ucinnost? Urcite lepsiu ako tvoj rozpadnuty TDi... A o filtracii splodin ani nehovoriac - to co ide z tych kominov je viac-menej para a "toxicky" co2
No daj, miško, akú majú moderné turbíny účinnosť.
Autor týchto kvalitných príspevkov porovnáva jablká s hruškami. Emisie prevádzky dieslového auta porovnáva s výrobou elektriny. Mal by však porovnávať prevádzku takéhoto auta s prevádzkou elektrického auta. A potom porovnávať výrobu nafty, ťažbu ropy, spracovanie ropy s výrobou elektriny. Potom by to porovnanie bolo korektné.
Tak ma pouč, aký je rozdiel v prevádzke benzínového auta, a toho poháňaného parným strojom na hnedé uhlie.
Idiotom neodpovedám.
Práve si premárnil, mačko, príležitosť zachrániť našu ťažko skúšanú zemeplacku.
XXI ok, tak ja ti pomozem :) podla EPA v roku 2020 v USA na 1kWh vyrobenej energie pripadaju emisie 0.371 kg CO2. Efektivita elektrickeho auta od zasuvky na cestu je 77 percent. Priemerna spotreba elektrickeho auta je momentalne okolo 17kWh/100km. Cize ak potrebujeme 0,17kWh na km a potrebujeme 0,22kWh na nabitie, co predstavuje emisie 82g/km. Moj Leon 1,4TSI ma v technicaku 109g/km a vsetci vieme, ze v realite to bude viac :)
@XXI tazsie? Ked som mal Teslu Model 3 tak ta mala vahu 1686 kg, co je slusne na EV a aj na bezne auto.
Všetci vieme, že v realite bude viac ako tých 82g/km.
XXI aj keby to tak bolo (co nie je, pretoze je to udaj z realnych testov a nie paierovy ako moje auto) tak je to menej ako realny udaj mojeho auta, co je 5,5l/100km x 2,3kg/l co2 cize 126g/km...
Nepochopitelne akurat si si pomylil poradie cisel, lebo oficialne je to 1844kg :D
mj, dobre si mu nalozil :o)